Facebook Messenger: vaak een “vergeten kindje”

Ralph Heeneman • 18 november 2019

Sommige bedrijven kiezen ervoor om chatbots in te zetten via FacebookMessenger. Je klanten hebben echter al snel door dat zij niet met een mens maar met een robot praten, en dat doet afbreuk aan de waardering voor je klantenservice. Het is wel mogelijk om een chatbot in te zetten voor het filteren van de klantvraag. Je kiest dan voor een hybride systeem, waarbij je voor het eerste contact gebruik maakt van een robot en direct erna overschakelt naar contact met een medewerker. In tegenstelling tot een systeem waarbij alleen gebruik wordt gemaakt van chatbots, gaat bij een hybride systeem de klantwaardering niet achteruit. Klantvragen kunnen met een hybride systeem wel snel en eenvoudig beantwoord worden.

Ralph Heeneman

About Ralph Heeneman

Ralph is oprichter en projectmanager van Byteleaders. Hij is gespecialiseerd in klantcontact oplossingen.

Vestiging Amsterdam | +31 20 261 86 50

door Ralph Heeneman 31 augustus 2025
Ontdek de voordelen van een facilitair contactcenter. Bespaar kosten, bied 24/7 bereikbaarheid en verhoog klanttevredenheid met professionele support.
door Ralph Heeneman 17 augustus 2025
Ontdek het verschil tussen helpdesk en servicedesk. Maak jouw MKB-organisatie efficiënter, klantgerichter en schaalbaar met professionele servicedesk support.
door Ralph Heeneman 15 augustus 2025
Wij nodigen je van harte uit donderdag 11 september 2025 voor een smakelijk én inspirerend relatie-evenement.
Bekijk meer